Uzdot jautājumu!



*Netiks izmantots reklāmu izsūtīšanai!

Lai nosūtītu formu, lūdzu, zemāk norādiet atbildi uz jautājumu: Cik ir viens plus 6 ?

Sūtīt

Datu pārzinis – “Komplekss Citadele” SIA, reģ.Nr.42103026504; juridiskā adrese: Meistaru iela 10-401, Rīga, LV-1050; tel.67528855, 29528855, riga@skolacitadele.lv;

Dati nepieciešami, lai reģistrētu Jūsu pieteikumu izglītības programmā.

Vairāk informācijas par datu apstrādi Privātuma politikā: http://skolacitadele.lv/lv/par-mums/privatuma-politika/

Ielogoties E-vidē!

Kādi ir pieaugušo izglītības ieguvumi jeb ko sniedz mūžizglītība?

 

Atbildes uz šo jautājumu, protams, ir katram individuālas, reizē pašsaprotamas. Taču vērtīgi atzīmēt, ka mūžizglītība par vērtību atzīta arī Eiropas Savienības līmenī, kur faktiski kalpo par vienu no izglītošanās stūrakmeņiem. Eiropas Parlamenta Rezolūcija par pieaugušo izglītību – “Mūžu dzīvo – mūžu mācies”(2007/2114(INI))  par ieguvumiem mūžizglītībā/pieaugušo izglītībā atzīst:

 

1 .ieguldījumi pieaugušo izglītībā palielina sociālos un kultūras ieguvumus, kas izpaužas kā lielāka personiskā labklājība un apmierinājums, kā arī aktīvs pilsoniskums;

 

2. mūžizglītībai, pirmām kārtām, ir liela nozīme sociālās integrācijas un nodarbinātības veicināšanā, taču tā arī sekmē individuālo izaugsmi, palīdz novērst neatbilstību darba tirgū, turklāt mūžizglītība veicina konkurētspēju;

 

3. ļoti būtiska ir pieaugušo izglītības nozīme, lai sasniegtu mērķi Eiropā radīt labākas darbavietas, kā arī uzlabotu dzīves līmeni un veicinātu individuālo izaugsmi, personības pilnveidošanos un aktīvu pilsonisko dzīvi;

 

4. pieaugušo izglītība, dodot iespēju apgūt pamatprasmes, būtiski veicina nodarbinātību un mobilitāti darba tirgū, kā arī sociālo integrāciju;

 

5. mūžizglītība ne tikai palielina darba ņēmēju nodarbinātības iespējas, bet arī palielina viņu pielāgošanās spējas, kā arī ģeogrāfisko un profesionālo mobilitāti, kas ir būtisks iekšējā tirgus darbības faktors. Būtiski ir veicināt otrās (un trešās) svešvalodas apguvi, lai sekmētu darba ņēmēju lielāku mobilitāti.

 

 

Vēl 2011. gada beigās, kad ekonomiskā un finanšu krīze turpināja atstāt nopietnas sekas uz Latvijas ekonomiku un iedzīvotāju labklājību, izdota Eiropas Savienības Padomes Rezolūcija par atjaunotu Eiropas izglītības programmu pieaugušajiem (Nr. 2011/C 372/01). Tajā minēts, ka "Pieaugušajiem ir nepieciešams pastāvīgi uzlabot savas personīgās un profesionālās prasmes un zināšanas, lai risinātu ekonomiskās krīzes īstermiņa un ilgtermiņa sekas. Ņemot vērā pašreizējo nestabilitāti darba tirgū un nepieciešamību mazināt sociālās atstumtības risku, tas jo īpaši attiecas uz darbiniekiem ar zemu prasmju un kvalifikācijas līmeni. Neskatoties uz to, visi pieaugušie – arī tie, kuriem ir augsta kvalifikācija, – var daudz iegūt no mūžizglītības".

 

 

Eiropas Parlamenta Rezolūcijā (2008. gada 16. janvāris) par pieaugušo izglītību – “Mūžu dzīvo – mūžu mācies”(2007/2114(INI))  atzīts, ka pieaugušo izglītība kļūst par politisko prioritāti un šāda „izglītība un apmācība ir izšķiroši faktori, lai sasniegtu Lisabonas stratēģijas mērķus straujāku ekonomisko izaugsmi, konkurētspēju un sociālo integrāciju,”

 

 

Pieaugušo izglītības lielo nozīmi un nepieciešamību to sekmēt īpaši atzīmē Izglītības likums un Eiropas Savienības līmenī pieņemtas vairākas pamatnostādnes un rezolūcijas šo mērķu sasniegšanai. Par piemēriem var minēt: Stratēģiju "Eiropa 2020", kurā Pieaugušo izglītības un Mūžizglītības nozīme ir atzīmēta kā viena no pamatnostādnēm. Tiek atzīmēts, ka būtiski ir ievērojami palielināt pieaugušo iesaisti izglītībā visa mūža garumā.

} }